.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز به کار دولت سیزدهم؛
هشت نکته مهم از نتایج رای اعتماد به کابینه رئیسی
شمال نیوز : درباره نتایج رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت آیت الله رئیسی نکات مهمی قابل ذکر است.
هشت نکته مهم از نتایج رای اعتماد به کابینه رئیسی

شمال نیوز : عصر دیروز چهارشنبه، پروسه چند هفته ای معرفی و چینش وزرا، بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و بالاخره پنج روز جلسات بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی به پایان رسید و ترکیب کابینه دولت سیزدهم مشخص گردید. اما درباره نتایج رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت آیت الله رئیسی نکات مهمی قابل ذکر است که در ادامه خواهید خواند:

یک: از 19 وزیر پیشنهادی آیت الله رئیسی به مجلس، تنها یک نفر یعنی وزیر آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد و این در نوع خود کم سابقه است.

دو: از بین 18 وزیری که از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفتند، 14 نفر با اخذ بیش از 200 رای از بهارستان راهی وزارتخانه خود شدند.

سه: از بین 14 وزیری که بالای 200 رای موافق از نمایندگان گرفتند، 9 نفر از آنها هرکدام بیش از 250 رای موافق ساکنان خانه ملت را اخذ کردند.

چهار: تیم وزرای اقتصادی رئیس جمهور با همان ترکیب معرفی شده، پس از بررسی جدی صلاحیت آنها توسط مجلس، مورد تائید قرار گرفت و این موضوع نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

پنج: وزرای خارجه و کشور که هرکدام قرار است سکان امور خارجه و داخلی کشور را به دست بگیرند با آرای قاطع 270 و 266 رای بر مسند نشستند. این موضوع علاوه بر تائید شایستگی ویژه آنها، پشتوانه محکمی برای دو فردی است که مسئولیت سنگینی را برعهده گرفتند.

شش: نتایج رای اعتماد به خوبی نشان داد که هم بنای دولت جدید بر جوان گرایی است و هم نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید دارند. به غیر از باغگلی که آن هم به دلیل کمبود سوابق لازم برای اهمیت و عظمت وزارتخانه آموزش و پرورش مناسب دیده نشد، جوان هایی نظیر زارع پور، عبدالملکی و خاندوزی برای وزارتخانه های مهمی نظیر ارتباطات، کار و اقتصاد رای اعتماد قابل توجه گرفتند.

هفت: تلاش و دقت ویژه آیت الله رئیسی برای معرفی یک کابینه خوب که ترکیبی از جوان گرایی و تجربه گرایی با تاکید بر کارآمدی، پاک دستی و انقلابی گری باشد عملا کار مجلس را تا حدی راحت کرد هرچند که این موضوع باعث نشد نمایندگان مجلس از جدیت خود در بررسی گزینه های پیشنهادی بکاهند.

هشت: تاریخ حقیقی آغاز به کار دولت سیزدهم را باید امروز یعنی چهارم شهریور دانست؛ چراکه هرچند روحانی دوزادهم مرداد از پاستور رفت و در همین چند روز هم تغییرات محسوسی از سوی رئیس جمهور رخ داد اما وزرای روحانی تا دیروز سرکار بودند. از امروز دولتمردان جدید و تازه نفس سکان دار تحقق وعده ها هستند و نمایندگان مجلس بر این امر ناظر خواهند بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.